Fogyókúrás tévhitek – 9 baki, ami akadályoz a fogyásban!

Fogyókúrás tévhitek. Tények, amikről eddig nem tudtál és talán Te is elköveted ezeket a hibákat.

Szuper vagy, hogy eldöntötted, hogy életmódot váltasz és nem csodabogyókkal vagy koplalással, netán 90 napos, szétválasztós kínlódással akarsz lefogyni, azonban az elején sokan követik el azokat a tipikus hibákat, amiket ha nem sikerül tisztázni, kiábrándulhatsz az egész egészséges életmódból és soha nem fogsz úgy kinézni, ahogy szeretnél.

Fogyókúrás tévhitek
Fogyókúrás tévhitek

Tehát miért nem fogysz le, avagy tipikus fogyókúrás tévhitek: 

1. Mert az étrendedben valószínűleg rosszul osztod el a tápanyagokat:

Szénhidrátot legkésőbb ebédre fogyassz!

Vagyis ne egyél már estére se barna, se basmati rizst, sem semmilyen egészséges rizst, teljes kiőrlésű kenyeret, lisztes sütiket….stb., mert az este bevitt szénhidrátmennyiséget már nem fogja tudni feldolgozni a tested és csak tovább nő tőle (vagy egyszerűen nem csökken) az úszógumid éjjel, amíg alszol! (Kivétel ez alól a szabály alól, ha súlyzós edzést végzel!)

2. Mert valószínűleg rosszul választod meg az alapanyagokat!

Lehet, hogy a cukrot mézre, juharszirupra vagy barna/nád cukorra cserélted? Nagy hiba volt! Ezek olyan édesítőszerek, amik nem jók cukor helyett!

Olvass, tájékozódj, ismerd meg a lehetőségeidet és a médiában szajkózott információk esetében mindig nézz a sorok mögé! Fogyassz a cukor helyett természetes, nullkalóriás édesítőszereket!

3. Mert lehet, hogy este 6 után nem eszel…

….miközben csak 11-kor fekszel le!

Ezt felejtsd el, ha csak nem 9-kor már ágyban vagy, mert akkor oké!

Az utolsó étkezésed mindig a lefekvést megelőző 2-3. órában legyen, zöldség, sovány hús, hal, tojás vagy sovány sajtok, natúr joghurt, zsírszegény túró formájában!

4. Mert imádod a rántott húst, rántott karfiolt és mindent, ami rántott és bő olajban sült!

Cseréld le a panírt diétás panírra és felejtsd el a bő olajat! Süsd ezentúl a rántott húst sütőben, sütőpapíron és lehetőleg minimalizáld az étrendedben a fogyasztását!

5. Mert nem változtattál a mennyiségeken

Egyél fele annyit, mint eddig!

Csak azért, mert egy étel egészséges hozzávalókból készül, nem lehet mértéktelenül enni belőle! Igaz ez azokra a szuper zabkekszekre és mindenféle diétás sütikre, amik nullkalóriás édesítőszerrel és fehérliszt nélkül készülnek (a bolti zabpelyhes kekszeket pedig egyenesen felejtsd el!).

6. Mert túl keveset eszel

Most nem arra gondolok, hogy mennyire púpos a tányérod (vagy hogy mennyire nem), hanem arra, hogy túl kevés kalóriát vagy túl kevés szénhidrátot viszel be. Egyél ötször-hatszor, keveset, de vigyél be mindenfajta  (fehérje, zsír, szénhidrát) és minőségi tápanyagot, hogy az anyagcseréd (és ezzel együtt a zsírégetés) folyamatos legyen!

7. Mert a salátáidat elrontod…

….holmi bolti vagy majonézes öntettel, ropogós kenyérkockákkal és hasonló ízletes, de felesleges energiát tartalmazó pluszokkal! Válassz salátaöntetként extra szűz olivaolajat, natúr görög joghurtot különféle fűszernövényekkel ízesítve!

Salátaöntet recept ötleteket itt találsz >>> Salátaöntet Receptek

8. Mert azt hiszed, hogy ha sok gyümölcsöt  eszel, akkor fogyni fogysz!

Hát sajnos nem. (Főleg nem főétkezésként, pl. vacsorára vagy reggelire.) A gyümölcsben lévő gyümölcscukornak köszönhetően a súlyod nem fog csökkenni egy dekát sem, így maximum kiegészítésként, a reggelihez, tízóraihoz vagy uzsonnához egyél gyümölcsöt, de ne banánt vagy szőlőt, inkább pl. bogyósokat (eper, málna, ribizli…stb.), almát.

Diétás gyümölcsök listája glikémiás index-szel és szénhidráttartalommal >>> Diétás gyümölcsök

9. Mert ugyan eleget iszol, de…

….sima víz helyett light kóla vagy ízesített ásványvíz csúszik… Rossz hírem van: az ízesített ásványvizeket is cukrozzák (sőt, továbbmegyek, tele vannak mindenféle mesterséges ízesítőanyaggal)! Ha végképp nem bírod meginni a sima bubimentes vizet, akkor facsarj hozzá citromot és édesítsd egy kevés nullkalóriás, természetes édesítőszerrel, vagy válassz ízesítés nélküli zöld teát, kókuszvizet!

Ha a fenti tanácsok ellenére sem indul be a fogyásod, akkor érdemes egy teljes körű egészségügyi vizsgálatot végeztetni, mert előfordulhat, hogy a nehezen beinduló fogyás hátterében esetleg hormonális problémák (pl. pajzsmirigy gondok) vagy más eltérések állnak. 

Tartós fogyást kívánok!

Szaszkó Reya

A cikkben szereplő információk nem helyettesítik az orvosi gyógykezelést és a szakképzett dietetikus tanácsait!

Print Friendly, PDF & Email
 

2 thoughts on “Fogyókúrás tévhitek – 9 baki, ami akadályoz a fogyásban!

Vélemény, hozzászólás?