Este 6 után nem enni? – A legnagyobb fogyókúrás tévhit!

Este 6 után nem enni és úgy lefogyni?

Az egyik legnagyobb fogyókúrás tévhit azt hinni, hogy egészséges dolog este fél 5-6-kor megvacsorázni (ne adj’ Isten délután 3-4 óra óta nem enni), este 10-11-kor lefeküdni és reggelig éhezni!

Este 6 után nem enni ? Rossz ötletet, INKÁBB NE TEDD!

Alapszabály, hogy a vacsora a lefekvés időpontját 3-4 órával előzze meg. Tehát aki rendszeresen este 11-kor fekszik, az nyugodtan megvacsorázhat legkésőbb este 8-kor.

Este 6 után nem enni

Az este 6 után nem evés hátrányai:

  • Lefekvéskor már farkas éhes vagy és emiatt nem tudsz elaludni.
  • Rosszabb esetben éjszaka felkelsz enni (és persze valószínű, hogy nem egy sárgarépát fogsz elrágcsálni, hanem inkább valami pékárura kívánkozol rá),
  • Ha éjjel nem keltél fel enni (remélhetőleg nem), akkor másnap reggel egy lovat is fel tudnál falni, annyira éhes vagy, ezért túleszed magad – rosszabb esetben nem diétás reggeliből eszed túl magad, hanem azzal, amit épp találsz vagy az útba eső pékségben megveszed, amit megkívánsz.
  • Most őszintén: ha 17:45-kor teleeszed magad csupa egészségtelen (jobb esetben egészséges, de magas szénhidráttartalmú) étellel, attól hogyan várhatsz fogyást? (Nem kell válaszolnod, ez csak egy költői kérdés volt.)

Még több hasznos életmódtippet találsz ITT >>> Diéta Tippek

Már hallom is kérdést: de akkor mit ehetek este 6 után?

  • zöldségeket nyersen, salátaként vagy párolva, grillezve,
  • csirkét (nem rántottat, inkább tepsiben sütöttet vagy grillcsirkét),
  • magas hústartalmú csirke- vagy pulykasonkát,
  • halat (nem rántottat, hanem grillezett halat vagy tonhalkonzervet),
  • sajtokat (pl. mozzarellát, light trappistát) mértékkel,
  • túrót édesen (pl. diétás túrókrémként) vagy sósan (pl. diétás körözöttként vagy natúr joghurttal összekeverve, zöldséggel kimártogatva),
  • tojásételeket (pl. tojásrántottát, főtt tojást, omlettet…stb.) kenyér és zabpehely nélkül,.

Jó, ha tudod, hogy a közhiedelemmel ellentétben a gyümölcs este 6 után és úgy általában véve vacsorára se ajánlott a gyümölcscukor tartalma miatt (ráadásul a legtöbb ember a gyümölcstől még éhesebb lesz, így borítékolható, hogy a gyümölcs vacsi után még jól fogsz lakni valami hizlalóval… Érted már, miért ne vacsorázz gyümölcsöt?)

És azt is, hogy miért és mit ehetsz este 6 után is? 🙂

A cikkben szereplő információk a saját tapasztalataimon alapulnak, tájékoztató jellegűek, és nem minősülnek orvosi vagy szakképzett dietetikai tanácsoknak!

Amennyiben egészségügyi problémáid, vagy ilyen jellegű sejtéseid vannak, mindenképp kérd kezelőorvosod vagy dietetikusod véleményét, mielőtt életmódváltásba kezdenél!

Összeállította:

Szaszkó Reya

diétás gasztroblogger

Receptjeimhez a diétás hozzávalókat a Bijó Boltban vásárolom személyesen vagy rendelek ingyenes házhozszállítással >>> BIJÓ Bolt

Bijó Diétás Webshop

Hasznos infók a diétás receptek elkészítéséhez:

Toplistás ötletek fehér liszt helyett

Negyedannyi édesítő – mi az, és hogy kell használni?

Cukorhelyettesítők (stevia, eritrit, nyírfacukor) adagolása

12 ok a kókuszzsír használata mellett

Búzasikér használata

Himalája só hatása – miért jobb, mint a hagyományos asztali só?

Készítsd el a receptet, és mutasd meg a róla készült fotót az Instagramon #salátagyár hashtaggel vagy linkkel együtt mutasd meg a Facebookon a Salátagyár Diétás Recept Klubban! >>> CSATLAKOZOM A DIÉTÁS RECEPT KLUBHOZ!

Print Friendly, PDF & Email
 

Vélemény, hozzászólás?