RÓLAM

Szia! 🙂

Szaszkó Reya vagyok, diétás gasztroblogger, egy 8 éves kislány édesanyja, a Salátagyár diétás gasztroblog megálmodója, létrehozója és működtetője.

Én készítem, fotózom és írom le Neked a blogon szereplő diétás recepteket, velem találkozhatsz a Salátagyár közösségi oldalain.

Szaszkó Reya, a Salátagyár diétás blog
Fotó: Sebestyén Zoltán (http://sebestyenzoltan.hu )

Évek óta sütök, főzök, kísérletezek diétás termékekkel, szinte bármilyen ételt el tudok készíteni, amit a hagyományos magyar konyhában megszoktál, de diétásan, szélsőségek nélkül, könnyen elérhető alapanyagokból!

Mára már elég meglátnom egy hagyományos receptet és legszívesebben azonnal nekiállnék megsütni, főzni. 🙂

Megszállottan gyűjtöm és próbálgatom a diétás recepteket, az életem a sütés, főzés és az egészséges, de finom ételek körül forog! A kedvenceim a hagyományos magyar ételek, főleg a kelt tésztás házi sütemények!

Édesanyámnak köszönhetően – aki jó magasra tette a mércét – mindig is szerettem, akartam – és a környezetem szerint – jól is tudtam sütni, főzni.

Az otthonról hozott tudást a vendéglátóipari szakközépben a szakács és cukrász gyakorlatokon tökéletesítettem, így minden alapot megszereztem a későbbi diétás sütés-főzéshez!

Hogy kezdődött nálam a diétás receptek készítése és miért éppen Salátagyár lett a blog neve?

Évek óta hobbim az egészségtudatos táplálkozás, ami a kislányom születése után kezdett igazán “elhatalmasodni” rajtam. 🙂

Ekkor – egy egészségesnek nem mondható fogyókúrát követően – lecseréltem az étrendemben a lisztet, a cukrot, a krumplit, a rizst, a fehér kenyeret és más péksüteményeket, és mellőztem a bő olajban sütött ételeket.

Ezeknek a változtatásoknak köszönhetően gyorsan elkezdtek olvadni a pluszkilók és a 23 kg feleslegből 5 kg maradt (azzal viszont a mai napig is küzdök, hol lemegy belőle, hol jön hozzá!).

Eleinte több hónapon keresztül (még télen is) töménytelen mennyiségű párolt zöldséget és salátát ettem, szénhidrátot (zabpehely+natúr joghurt) gyakorlatilag csak reggelire.

Ekkor jött az ötlet, hogy változatosabb salátarecepteket készítsek, mert akárhová mentem, mindenhol csak a jégsaláta-uborka-paradicsom-paprika-hagyma kombinációt értették saláta alatt joghurtos öntettel.

A mai napig azt gondolom, hogy ez a műfaj tud ennél változatosabb lenni, ezért 2013. június 29-én megnyitotta kapuit a Salátagyár fogyókúrás blog. 🙂

Egy ideig csak saláták és zöldségételek szerepeltek a fogyókúrás blogon, majd a “nyomásotoknak” engedve elkezdtem próbálkozni diétás édességek készítésével, amiben nagy segítség volt az anyukámtól tanultak és a szakács/cukrász tanulmányaim. Innentől kezdve pedig felpörgött a blogon az élet, egyre többen lettünk!

Szaszkó Reya, Salátagyár diétás blog
Fotó: Sebestyén Zoltán (http://sebestyenzoltan.hu )

Így választom ki a blogon szereplő diétás receptek hozzávalóit:

  • Folyamatosan böngészem a boltokban a termékek címkéit és igyekszem kerülni a mesterséges adalékanyagokat, cukrot, tartósítószereket, színezékeket. Imádom a virslit és a felvágottakat, de nálam egy virsli vagy egy sonka min. 80 %-os hústartalomnál kezdődik (tisztában vagyok azzal is, mi számít húsnak és mely összetevők kerülendők).
  • Amikor csak lehetőségem van rá, piacon, öreg néniktől veszem a házi tojást, a zöldséget, gyümölcsöt. Nem utazok emiatt órákat, ha nincs lehetőségem piacon vásárolni, akkor nem riadok vissza a hipermarketes zöldségektől, gyümölcsöktől, tojástól sem.
  • Amit csak tudok, elkészítek magunknak cukor és tartósítószer nélkül: így készül nyaranta a konyhámban üvegszám többféle cukormentes lekvár, befőttek, a tartósítószermentes csalamádé, csemege uborka….stb. és a fagyasztót is ilyenkor igyekszem telepakolni a saját kis bio kertemben vegyszermentesen termelt zöldségekkel.

Ilyen szemléletben igyekszem nevelni 8 éves kislányomat is, aki – bár inkább tészta és édességpárti – zsenge kora ellenére tisztában van az egészséges étkezés alapjaival és néha sikerül is elhitetni vele, hogy hagyományos ételt eszik, miközben mégsem! 😉

Mi a Salátagyár fogyókúrás blog célja?

  • A Salátagyár fogyókúrás blogban megtanítom, hogyan készítheted el a kedvenc ételeidet egyszerre finoman és egészségesen, egyszerűen beszerezhető alapanyagokból.
  • A receptjeimben semmilyen szélsőséges diétás irányzatot nem követek, egyszerűen csak a kiegyensúlyozott, változatos, vércukorszint kímélő ételek elkészítésére törekszem, amibe mértékkel beleférnek a péksütemények és a diétás édességek is.
  • Ezekben a receptekben időnként újfajta liszteket, édesítőket, zöldségeket, gyümölcsöket is felhasználok, mert azt gondolom, muszáj nyitottnak lenni az új ízekre, hogy minél több tápanyagot vihessünk be és ne váljanak unalmassá a megszokott alapanyagokat.
  • Furán hangozhat, de a célom az, hogy egyszer csak majd ne legyen szükséged a blogomra, mert a segítségemmel egyedül is megtanulod, hogy kell egy hagyományos receptet “diétásítani” úgy, hogy közben élvezhetőek és finomak maradjanak (vagy még finomabbak legyenek)!.
  • A Diéta Tippek kategóriában bemutatom azokat a diétás alapanyagokat, amiket a fogyókúrás, IR diétás, cukorbeteg étrendben biztonsággal felhasználhatsz, ezzel is megkönnyítve Számodra az életmódváltást.

Megtanítalak arra, hogyan válaszd ki a számodra megfelelő diétás termékeket:

Fontos tudnod, hogy a diétás ételeknek nem kell méregdrága alapanyagokból készülniük ahhoz, hogy egészségesek legyenek, de mindig megtérül, ha ésszerűen választasz minőségi hozzávalókat!

A Salátagyár fogyókúrás blogon található diétás receptekkel szeretném Neked megmutatni, hogy elérhető áron is el lehet készíteni egy finom, fogyókúrás receptet!

Milyen diétás recepteket találsz a Salátagyár fogyókúrás blogon?

  • Kipróbált, egyszerűen elkészíthető diétás recepteket, diétás sütemények receptjeit, recepteket csirkemellből és más egészséges alapanyagokból.
  • Olyan diétás recepteket, amiknek az elkészítéséhez nem kell sok éves konyhai rutin, amikkel kezdő háziasszonyként is bátran megpróbálkozhatsz!
  • Receptjeim általában egyszerűen beszerezhető diétás lisztekből (teljes kiőrlésű lisztből, zabpehelylisztből, maglisztekből), természetes édesítőszerekkel (általában cukorízű, kalóriamentes stevia eritrit keverékkel, más néven negyedannyi édesítővel) és más egészséges hozzávalókkal (pl. friss zöldségekkel, magvakkal, tejtermékekkel – főleg túróval, sajttal és natúr joghurttal, csirkehússal, hallal, tojással) készülnek.
  • Ha tudom, kerülöm a kész lisztkeverékeket, de nem zárkózom el tőlük teljesen, ha az adott diétás recept vagy diétás sütemény azzal elkészítve a legfinomabb és úgy emlékeztet leginkább a megszokott ízre, állagra.
  • Vannak “mentes” receptjeim is, mivel sajnos van tejérzékeny a családban.
  • Törekszem az egyszerűségre, a minél gyorsabban elkészíthető, mégis egészséges fogyókúrás receptekre, annál is inkább, mert a család, a háztartás és a vállalkozás mellett hétköznap nem sok időt tudok a konyhában tölteni! (Hétvégén aztán jöhetnek az időigényesebb receptek, pl. kelt tészták, kenyerek, péksütik).

Hol találkozhattál eddig velem?

Diétás receptjeim számtalan alkalommal szerepeltek

  • a Nők Lapja Cafén,
  • a Startlapon,
  • a Startlap Konyhán,
  • az Index főoldalán,
  • az Index2-n,
  • a Szeretlek Magyarország! oldalán,
  • interjút olvashatsz velem, rólam a Ridikül.hu-n,
  • jó néhány diétás receptjeimet megtalálod a Gyereketető Napi Menü rovatában.

  • a Küldd el a Recepted! magazinban.
  • 2015. decemberében a Küldd el a Recepted! címlapján láthattál, családommal együtt. Az újság szilveszteri számában külön összeállításban adtam tippeket az újévi fogyókúrád betartásához!
Küldd el a Recepted! – Címlapon 2015. decemberében
  • 2014. júliusában “A Hét Bloggere” voltam a receptneked.hu receptes oldalon. A velem készült interjút a képre kattintva olvashatod!

Szaszkó Reya a hét bloggere a receptneked.hu-n

Tarts velem, süssünk, főzzünk együtt finom, diétás ételeket! 

Szaszkó Reya, diétás gasztroblogger

Print Friendly, PDF & Email