Salátagyár diétás receptek

RÓLAM

Szia! 🙂

Szaszkó Andi vagyok, diétás gasztroblogger, egy 12 éves kislány édesanyja, a Salátagyár diétás gasztroblog megálmodója, létrehozója és működtetője 2013. óta.

Én készítem, fotózom és írom le Neked a blogon szereplő diétás recepteket, velem találkozhatsz a Salátagyár közösségi oldalain.

Szaszkó Reya, a Salátagyár diétás blog
2015.  – Fotó: Sebestyén Zoltán (http://sebestyenzoltan.hu )
2018. január
Szaszkó Andi diétás blogger Salátagyár
2019. december
2020. október

Évek óta sütök, főzök, kísérletezek diétás termékekkel, szinte bármilyen ételt el tudok készíteni, amit a hagyományos magyar konyhában megszoktál, de diétásan, szélsőségek nélkül, könnyen elérhető alapanyagokból!

Mára már elég meglátnom egy hagyományos receptet és gondolatban azonnal elkezdem életmódváltó verzióvá alakítani. Persze legszívesebben azonnal neki is állnék megsütni, főzni. 🙂

A kedvenceim a hagyományos magyar ételek, főleg a kelt tésztás házi sütemények!

Édesanyámnak köszönhetően – aki jó magasra tette a mércét – mindig is szerettem, akartam – és a környezetem szerint – jól is tudtam sütni, főzni.

Szaszkó Andi diétás receptek Salátagyár diétás blog
2019. – Budai Egészségközpont által szervezett diétás főzőiskolában

Az otthonról hozott tudást a vendéglátóipari szakközépben a szakács és cukrász gyakorlatokon tökéletesítettem, így minden alapot megszereztem a későbbi diétás sütés-főzéshez!

Hogy kezdődött nálam a diétás receptek készítése és miért éppen Salátagyár lett a blog neve?

Mindig is nagyon szerettem enni, főleg a fehér kenyérrel, péksütikkel, kelt tésztákkal lehet levenni a lábamról.

Sosem voltam sem vékony, sem kövér, nem hízok gyorsan, de ha pár hétig, hónapig nem figyelek oda arra, hogy mit eszek, bizony felszaladnak rám a plusz kilók.

Emiatt korábban én is kipróbáltam több önsanyargató, egészségesnek a legjobb indulattal sem nevezhető, szélsőséges fogyókúrát: pl. 90 napos diéta, francia diéta.

Egy ilyen szélsőséges diétát követően 2007. tavaszán megfogadtam, hogy életmódot váltok és nem térek vissza a hagyományos, fehér lisztes, cukros ételekhez.

Elkezdtem reggelire teljes kiőrlésű kenyeret vagy zabpelyhet joghurttal, ebédre salátákat, párolt zöldségeket vagy főzelékeket, egytálételeket, amikhez nem ettem kenyeret, teljesen mellőztem az édességeket.

Úgy sütöttem a férjemnek a palacsintát, hogy egy darabot sem ettem belőle, nem is tudom, hogy tudtam megállni.

Így fogytam még minden megerőltetés nélkül, észrevétlenül további 5 kg-ot (összesen 11 kg-ot) csak étkezéssel, mozgás nélkül.

Ekkor még  nem használtam speciális liszteket, nem sütöttem édesítővel és nem ettem diétás tésztát.  Nem is nagyon léteztek még ilyen termékek.

Aztán  ennek az egészséges életmódnak vége szakadt 2007. végén, amikor terhes lettem a kislányommal. Összesen 23 kg-ot híztam a terhesség alatt. Ennek egy része a Kislányom első születésnapjára lement, de a maradék igencsak ragaszkodott hozzám.

2010-ben egy “jóindulatú” postáskisasszony beszólt nekem, hogy úgy látja, hogy jön a kistesó, amire a hasam méretéből következtetett, de persze nem így volt.

Ekkor  határoztam el, hogy ez így nem mehet tovább,  ekkor vettem meg az első kiló teljes kiőrlésű lisztet, és egy doboz Canderelt. Mivel használni nem nagyon tudtam egyiket sem, és a család sem volt nyitott az új vonalra, ezért nagy változás nem történt.

2012-ben jött a fordulat, amikor a korábbi, 2007-es táplálkozási alapelveimet felelevenítve, heti 2x-i aerobic-kal fúszerezve lefogytam 10 kg-ot.

Top formában voltam, akkor néztem ki szerintem a legjobban életemben (de még így sem tudtam visszamenni a terhesség előtti súlyomra).

Ekkor már kezdtek bejönni az édesítőszerek, a zabpehelyliszt, találtam egészségesebb tésztát.

Egyre többet olvastam (és azóta is olvasok) a témáról, kísérletezgettem a konyhában, kóstoltattam a Családdal az új ízeket.

Ekkor kezdődött a mai értelemben vett egészséges táplálkozásom, amit nem tartok következetesen.

Néha tartok pár hét szünetet, amikor azt eszem, ami jól esik, vagy ami kéznél van.

Ez amiatt történik meg, hogy elkezdenek hiányozni a hagyományos ízek, vagy nincs kedvem / időm főzni.

Ilyenkor egy cseppet sincs lelkiismeret furdalásom, sőt, utána újult erővel térek vissza az egészséges táplálkozáshoz és motiváltabb vagyok, mint valaha.

Miért kezdtem diétás blogot írni és miért lett Salátagyár a neve?

A 2012-es életmódváltásnál sikerült nagyrészt visszatérnem a már egyszer bevált szokásaimhoz, így rengeteg salátát ettem, de kezdett már unalmassá válni a paradicsom, uborka, paprika, jégsaláta.

Elkezdtem új zöldségeket, új ízeket keresni, kóstolgatni és egyre több, a hagyományostól eltérő saláta receptet készítettem el.

Azt akartam, hogy mások is tudják, hogy a saláták nem unalmasak, hanem lehet nagyon változatosan is készíteni őket.

Eleinte csak salátarecepteket raktam fel a Blogra, ezért lett a neve Salátagyár.

Egy ideig csak saláták és zöldségételek szerepeltek a fogyókúrás blogon, majd rájöttem, hogy mások nem olyan lelkesek a saláták hallatán, mint én, inkább szeretnének az emberek úgy akar lefogyni, hogy továbbra is a kenyeret, sütit, péksütit esznek.

Engedve a “nyomásnak” elkezdtem próbálkozni diétás édességek készítésével, amiben nagy segítség volt az anyukámtól tanultak és a szakács/cukrász tanulmányaim.

Innentől kezdtem el átalakítani a hagyományos recepteket és innentől kezdett el ismertebb lenni a Salátagyár, aminek a nevébe azóta is rendszeresen belekötnek egyesek amiatt, hogy nem maradtam a saláta vonalon.

Az Ő figyelmükbe ajánlom saláta receptjeimet 🙂 >>> Diétás Saláta Receptek

Mi a Salátagyár diétás blog célja?

  • A Salátagyár fogyókúrás blogon a lépésről lépésre megtanítom, hogyan készítheted el a kedvenc ételeidet egyszerre finoman és egészségesen, egyszerűen beszerezhető alapanyagokból.
  • A receptjeimben semmilyen szélsőséges diétás irányzatot nem követek, nem vagyok vegán, nem készítek ételallergiásoknak szóló recepteket, egyszerűen csak a kiegyensúlyozott, változatos, vércukorszint kímélő ételek elkészítésére törekszem, amibe mértékkel beleférnek a péksütemények és a diétás édességek is.
  • Ezekben a receptekben előszeretettel használok Dia Wellness termékeket, mert a termékeik megkönnyítik számomra, hogy ne kelljen a Férjemnek és a Kislányomnak külön főzni, hiszen a termékeik segítségével ugyanolyan ízű, állagú, de rostokban gazdag, alacsonyabb szénhidráttartalmú ételeket tudok készíteni.
  • Alapvetően a hagyományos magyar ízlésnek megfelelő receptjeim vannak, de nyitott vagyok az új ízekre, új alapanyagokra, aztán vagy beválnak, vagy sem.
  • Furán hangozhat, de a célom az, hogy egyszer csak majd ne legyen szükséged a blogomra, mert a segítségemmel egyedül is megtanulod, hogy kell egy hagyományos receptet “diétásítani” úgy, hogy közben élvezhetőek és finomak maradjanak (vagy még finomabbak legyenek)!.
  • A Diéta Tippek rovatban bemutatom azokat a diétás alapanyagokat, sütési, főzési praktikákat, amiket az életmódváltó étrended biztonsággal felhasználhatsz, ezzel is megkönnyítve Számodra az életmódváltást.
  • Fontos tudnod, hogy a diétás ételeknek nem kell méregdrága alapanyagokból készülniük ahhoz, hogy egészségesek legyenek, de mindig megtérül, ha ésszerűen választasz minőségi hozzávalókat!
  • A Salátagyár fogyókúrás blogon található diétás receptekkel szeretném Neked megmutatni, hogy olcsón, de legalábbis elérhető áron is el lehet készíteni egy finom, diétás receptet!
Szaszkó Andi diétás blogger Salátagyár
2019. december

Milyen diétás recepteket találsz a Salátagyár fogyókúrás blogon?

  • Kipróbált, egyszerűen elkészíthető diétás recepteket, diétás sütemények receptjeit, recepteket csirkemellből és más egészséges alapanyagokból.
  • Olyan diétás recepteket, amiknek az elkészítéséhez nem kell sok éves konyhai rutin, amikkel kezdő háziasszonyként is bátran megpróbálkozhatsz!
  • Receptjeim általában egyszerűen beszerezhető diétás lisztekből (teljes kiőrlésű lisztből, zabpehelylisztből, szénhidrátcsökkentett lisztkeverékből), természetes édesítőszerekkel (általában Dia Wellness negyedannyi édesítővel) és más egészséges hozzávalókkal (pl. friss zöldségekkel, magvakkal, tejtermékekkel – főleg túróval, sajttal és zsírszegény natúr joghurttal, csirkehússal, hallal, tojással) készülnek.
  • Szívesen használom a Dia Wellness szénhidrátcsökkentett lisztkeverékeket, mivel az azokkal készült ételeket a családom tagjai is szívesen megeszik (így nem kell többfelé főznöm).
  • Vannak “mentes” receptjeim is, mivel sajnos van tejérzékeny a családban.
  • Törekszem az egyszerűségre, a minél gyorsabban elkészíthető, mégis egészséges fogyókúrás receptekre, annál is inkább, mert a család, a háztartás és a munkahely mellett hétköznap nem sok időt tudok a konyhában tölteni! (Hétvégén aztán jöhetnek az időigényesebb receptek, pl. kelt tészták, kenyerek, péksütik).

Hol találkozhattál eddig velem?

A Budai Egészségközpont Kft. dolgozóinak szervezett Életmód Klub keretein belül diétás főzőiskolai alkalmakat tartottam (2018.04.10., 2018.04.24., 2019.09.27., 2019.10.04.):

Diétás receptjeim számtalan alkalommal szerepeltek

  • a Küldd el a Recepted! magazinban.
  • 2015. decemberében a Küldd el a Recepted! címlapján láthattál, családommal együtt. Az újság szilveszteri számában külön összeállításban adtam tippeket az újévi fogyókúrád betartásához!
Küldd el a Recepted! – Címlapon 2015. decemberében
  • 2014. júliusában “A Hét Bloggere” voltam a receptneked.hu receptes oldalon. A velem készült interjút a képre kattintva olvashatod!

Szaszkó Reya a hét bloggere a receptneked.hu-n

Tarts velem, váltsunk együtt életmódot, süssünk, főzzünk együtt finom, diétás ételeket! 

Szaszkó Andi

életmódváltó gasztroblogger

Salátagyár diétás receptek