Diéta nyaralás alatt – mit pakolj a bőröndbe, hogy tartsd a súlyod?

Diéta nyaralás alatt? Igen, sokan vagyunk, akik a megérdemelt nyári pihenés alatt is figyelnek arra, hogy a dolgos hétköznapokban kialakított és jól bevált étkezésünk ne boruljon fel. Hiszen ki szeretné a nyaralását felpuffadva, fájó gyomorral és +3 kg végeredménnyel zárni?

A nyaralás alatt viszont nem könnyű ugyanúgy főzni, mint a hétköznapokban. Lehet, hogy nincs is főzési lehetőséged, a legtöbb étterem és szálloda pedig még mindig nem vagy csak minimálisan veszi figyelembe az egészséges táplálkozás szempontjait.

Ezért arra gondoltam, összeszedem Neked azokat az alapanyagokat, amik nem foglalnak túl nagy helyet a bőröndödben és amikből egy egyhetes nyaralás alatt is egyszerűen, gyorsan, különösebb konyhai háttér nélkül tudsz összerittyenteni egy finom diétás reggelit, ebédet vagy diétás édességet akkor is, ha nem önellátós nyaralásra fizettél be!

Diéta nyaralás alatt

Diéta nyaralás alatt: mi legyen a bőröndben?

Nem foglal nagy helyet, mégis nagy segítség a megszokott étkezésed megtartásában:

  • vigyél magaddal a kedvenc cukorhelyettesítődből egy keveset zárható műanyag dobozban vagy zacskóban (jó lesz a reggelinél a kávéba vagy bármi mást édesíthetsz vele),
  • vigyél zabpelyhet, zabkorpát szintén visszazárható dobozban, zacskóban (reggelire kókusztejbe, joghurtba keverheted – csak ha nem vagy IR-es!),
  • vigyél több doboz tonhalkonzervet (csirkemell helyett teheted szendvicsbe, salátába pl. tonhalsalátába),
  • vigyél zárható dobozban, vagy zacskóban kuszkuszt vagy bulgurt! (A reggelinél vidd le magaddal zárható dobozban, engedj rá forró vizet, pár perc alatt magába fogja szívni. Utána már csak ízlés szerinti zöldségekkel, tonhallal összekevered és kész a diétás ebéded, amit bárhová magaddal vihetsz! A tonhalkonzervet mindig közvetlenül fogyasztás előtt bontsd fel és tedd rá, hogy a melegben meg ne romoljon!)
  • előre megsütött vagy készen vett teljes kiőrlésű tortilla lapot vagy teljes kiőrlésű pitát (megtöltheted zöldségekkel, sonkával a reggelinél),
  • teljes kiőrlésű lapkenyeret, puffasztott hajdina vagy zabszeletet (bioboltokban kapható, de ha IR-es vagy, hanyagold!),
  • chia magot (amiből kókusztejjel, édesítővel, friss gyümölccsel chia pudingot tudsz készíteni este – jó lesz másnapra nasinak),
  • kis dobozos kókusztejet vagy kókuszkrémet (a kókuszkrémet vízzel kókusztejjé hígíthatod – jó lesz a chia pudinghoz vagy reggelire belekeverheted a zabpelyhet),
  • zöldségchipset, tönkölyropit, Korpovit kekszet, kölesgolyót, sótlan olajos magvakat a strandra, kirándulásra vagy az útra rágcsának.
  • egy kést, egy villát, egy kanalat, folpackot, egy kis flakon mosogatószert szivaccsal és egy zárható dobozt az elkészült ételnek.

Bárhová is mész nyaralni, legalább egy kis minibár méretű hűtő szinte mindenhol lesz. Abba be tudsz vásárolni egy-két napra előre a salátádhoz, szendvicsedhez friss zöldséget, gyümölcsöt a környékbeli zöldségesnél.

A reggeli a legtöbb szállodában svédasztalos, ahol a legegyszerűbb helyeken is megtalálod a tojásrántottát, paprikát, paradicsomot, uborkát,sajtot, sonkát.

Érdemes már otthon, az indulás előtti napon megsütni hozzá a diétás kenyeredet ( diétás kenyér receptek ) és felszeletelve becsomagolni, hogy csak ki kelljen venni belőle és levinni a reggelihez az épp aktuális adagot. A kenyér 2-3 napig eláll.

Egyre több helyen találsz cukormentes fagyit és cukormentes süteményeket, ha a pároddal, vagy a barátaiddal beülnél egy cukrászdába.

Ha étteremben ebédelsz, vacsorázol, akkor nagyon egyszerű dolgod lesz, hiszen az étlapokon vagy szállodai svédasztalokon mindig szerepel grillezett csirke, pulyka, saláták vagy párolt, illetve sült zöldségek, de a parti büfésoron is tutira tudsz magadnak gyros tálat venni (persze sült krumpli nélkül 😉 ) !

Diéta nyaralás alatt: mit igyál, ha unod a vizet?

Ha nincs kedved az egész nyaralás alatt bubimentes vízzel oltani a szomjadat, több lehetőséged is van:

Ha már úgyis ott vagy a környékbeli zöldségesben, mindenképp vegyél pár darab citromot, amit majd belefacsarsz az addig uncsinak tűnő vizedbe. Plusz pár csepp folyékony stevia és kész is a limonádé!

Szerintem az is belefér a nyaralás alatt, hogy egy-két alkalommal igyál light kólát, ha nem literszámra iszod.

Ha ezt a pár diétás hozzávalót magaddal viszed a nyaralásra, elég egy kis odafigyelés és napi 10 perc, hogy ne legyél a lángos-hamburger-palacsinta “szentháromságra” (vagy külföldön ami az utadba kerül) ítélve és ne kelljen a nyaralást felpuffadva, fájó gyomorral, bűntudattal zárnod!

A gondokat hagyd otthon, élvezd a megérdemelt nyári pihenésedet!

Jó nyaralást és kellemes kikapcsolódást kívánok!

Szaszkó Reya

Print Friendly, PDF & Email
 

Vélemény, hozzászólás?