Sütőben sült lángos szénhidrátcsökkentett lisztből

Sütőben sült lángos szénhidrátcsökkentett lisztből, bő olaj nélkül!

Diétás lángos receptek még a Blogon:

Szénhidrátcsökkentett lángos kókuszolajban sütve

Diétás lángos zabpehelylisztből, kelesztés nélkül

Sütőben sült lángos diétásan
Sütőben sült lángos diétásan

Sütőben sült lángos sütőben sütve

Sütőben sült lángos hozzávalók (5 db átlagos méretű lángoshoz):

  • 30 dkg szénhidrátcsökkentett liszt kelt tésztákhoz  (nálam Zellei Tündi márkájú)
  • 20 dkg zabpehelyliszt (vagy ennyivel több szénhidrátcsökkentett liszt)
  • 1 dl natúr görög joghurt (szobahőmérsékletű legyen)
  • 3,5 dl meleg (nem forró!) víz
  • 2 dkg friss (!) élesztő
  • fél evőkanál himalaya só
  • kókuszolaj a sütéshez

Lángos készítése:

  1. Az élesztőt kb. 1 dl langyos vízben elkeverjük és felfuttatjuk.
  2. Egy tálban összekeverjük a liszteket a sóval és hozzáadjuk a görög joghurtot.
  3. Hozzáadjuk a felfuttatott élesztőt és apránként a maradék meleg vízzel összegyúrjuk.
  4. Nem túl lágy, egynemű tésztát kell kapnunk, amely elválik az edény falától.
  5. Ez után egy tiszta konyharuhával letakarjuk a tésztát és meleg helyen fél óráig pihentetjük.
  6. Ez idő alatt a tésztánknak kb. duplájára kell kelnie.
  7. Közben a sütőt 220 fokra előmelegítjük és egy tepsit kibélelünk sütőpapírral.
  8. Ha megkelt a tésztánk, kiborítjuk zabpehelyliszttel  enyhén megszórt gyúrótáblára, majd öt egyenlő részre osztjuk, majd a lángossütőben látott mozdulatokat utánozva kézzel kb. 1,5 cm vékonyra nyújtjuk. (A kelt tészta állaga kézzel nyújtva sokkal jobb, puhább, lyukacsosabb lesz, mintha nyújtófát használnánk.)
  9. A sütőpapírt ecset segítségével vékonyan megkenjük olvasztott kókuszolajjal és a – tepsi méretétől függően egy vagy több – kinyújtott lángos tésztát ráfektetjük.
  10. A tetejét szintén megkenjük vékonyan kókuszolajjal, majd a 220 fokra már előmelegített sütőben kb. 10 perc alatt készre sütjük. Megfordítani nem kell, mert az alja egyszerre sül a tetejével. (Süthetjük bő, forró kókuszolajban is, de ez esetben át kell fordítani, ha az egyik oldala pirosra sült.)
  11. Ha a lángosok megsültek, megsózva, fokhagymával bedörzsölve vagy natúr görög joghurttal, reszelt sajttal tálaljuk. 

Sütőben sült lángos kalória és szénhidráttartalma:

  • 1 db 385 kcal, 48 gramm szénhidrát (kókuszolajban sütve a kalóriaérték jelentősen megnő, a szénhidrát tartalom nem változik!)

Jó étvágyat kívánok!

Reya

Receptjeimhez a diétás hozzávalókat a Bijó Boltban vásárolom személyesen vagy rendelek ingyenes házhozszállítással >>> BIJÓ Bolt

Bijó Diétás Webshop

Hasznos infók a diétás receptek elkészítéséhez:

Toplistás ötletek fehér liszt helyett

Negyedannyi édesítő – mi az, és hogy kell használni?

Cukorhelyettesítők (stevia, eritrit, nyírfacukor) adagolása

12 ok a kókuszzsír használata mellett

Búzasikér használata

Himalája só hatása – miért jobb, mint a hagyományos asztali só?

Készítsd el a receptet, és mutasd meg a róla készült fotót az Instagramon #salátagyár hashtaggel vagy linkkel együtt mutasd meg a Facebookon a Salátagyár Diétás Recept Klubban! >>> CSATLAKOZOM A DIÉTÁS RECEPT KLUBHOZ!

(Szponzorált tartalom: A recept elkészítését az M-Gel Kft. és a Bijobolt.hu Bio Nagyker és Webáruház támogatta.) 

Akik már megsütötték ezt a diétás receptet:

Sütőben sült lángos szénhidrátcsökkentett lisztből - menyaszorp.hu Gabi fotója
Sütőben sült lángos szénhidrátcsökkentett lisztből – menyaszorp.hu Gabi fotója
Sütőben sült lángos - Frisnyiczné Nagy Mariann fotója
Sütőben sült lángos – Frisnyiczné Nagy Mariann fotója

Print Friendly, PDF & Email
 

Vélemény, hozzászólás?