Diétás epres joghurttorta sütés nélkül

Diétás epres joghurttorta – extra egyszerűen, extra diétásan, extra gyorsan, sütés nélkül!

Az eperszezon vége felé lehet a legfinomabb, valódi szabadföldi, napsütötte, érett epret kapni.

Ebből az érett eperből a legfinomabb ez a diétás epres joghurttorta, amit annyira egyszerű elkészíteni, hogy még a kezdők sem tudják elrontani! 🙂

Ez a joghurttorta annyira diétás, hogy nemcsak diétás tízóraiként vagy diétás uzsonnaként, hanem akár diétás vacsoraként is nyugodtan fogyaszthatod, hiszen a nagyon alacsony szénhidráttartalmú epren, a joghurton, a zselatinon és a nullkalóriás édesítőn kívül semmi más nincs benne!

Diétás epres joghurttorta sütés nélkül
Diétás epres joghurttorta sütés nélkül

Diétás epres joghurttorta

Diétás epres joghurttorta hozzávalói (egy püspökkenyér formához):

  • 40 dkg tisztított eper
  • 4 dl (1 nagy pohár) natúr görög joghurt vagy tejérzékenyeknek kókuszkrém
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1 evőkanál négyszer édesebb stevia eritrit  keverék
  • 8 lap zselatin
  • 6 evőkanál hideg víz

Ha másfajta édesítőt használsz, az adagoláshoz itt kapsz segítséget >>> Cukorhelyettesítők adagolása

Diétás epres joghurttorta elkészítése

  1. Az epret leturmixoljuk és egy tálban összekeverjük a joghurttal, a citromhéjjal és az édesítőszerrel.
  2. A zselatinlapokat egyenként vízbe áztatjuk, majd kinyomkodjuk.
  3. A kinyomkodott zselatinlapokat lábasba tesszük és a vízzel együtt oldódásig melegítjük (nem szabad forralni!).
  4. Ez után a zselatint hozzákeverjük az epres-joghurtos krémhez és az egészet folpackkal bélelt, kisebb püspökkenyér formába öntjük, majd a formában egyenletesen eloszlatjuk.
  5. Minimum 4-5 órán keresztül hagyjuk dermedni a hűtőben.
  6. Miután megdermedt, a kész joghurttortát arra a tálcára borítjuk, amelyiken szeletelni fogjuk.
  7. A folpackot lehúzzuk róla, majd felszeleteljük.
  8. Ízlés szerint apróra vágott eperdarabokkal, kókuszchipsszel vagy mentalevelekkel díszíthetjük, cukormentes tejszínhabbal, vagy kókusztejszín habbal tálaljuk!

Ennyi mindenhez használhatsz még natúr joghurtot >>> Natúr joghurt recept ötletek

Diétás epres joghurttorta kalória és szénhidráttartalma:

  • A teljes adagban 628 kcal és 52 g szénhidrát van, 10 egyforma szelet esetén 1 szeletben 62,8 kcal és 5,2 g szénhidrát.

Jó étvágyat kívánok!

Szaszkó Reya

Akik már elkészítették ezt a diétás receptet:

Diétás joghurttorta sütés nélkül
Diétás joghurttorta sütés nélkül – Szabó Istvánné fotója

Print Friendly, PDF & Email
 

Vélemény, hozzászólás?