Negyedannyi édesítő – mi az, és hogy kell használni?

Negyedannyi édesítő, negyedannyi ugyanannyi, négyszeres erősségű édesítő… egyre többször – sőt az édesítést igénylő receptjeimben szinte mindig – olvasol erről az édesítőszerről, de még sosem próbáltad és igazából azt sem tudod, mi fán terem? Elmesélem! 🙂

Ez a sokat emlegetett cukorhelyettesítő egy valódi cukor ízű, 99 % eritrit és 1 % stevia keverék, amit a fogyókúrázók, cukorbetegek, IR diétázók egyaránt használhatnak édesítésre cukor helyett. Bioboltokban, diétás boltokban vásárolhatod meg.

Negyedannyi édesítőszer cukor helyett

A negyedannyi édesítő

  • 0 glikémiás indexű,
  • kalóriamentes,
  • szénhidrátmentes,
  • mellékíz mentes,
  • mellékhatás mentes (nem okoz puffadást, hasmenést),
  • egészséges cukorhelyettesítő (stevia eritrit keverék), ami a szervezeten felszívódás nélkül halad át, biztosítva, hogy úgy élvezhesd az édes ízeket, hogy közben ne emelkedjen meg a vércukorszinted és ne okozzon elhízást!

Negyedannyi édesítő használata

Mivel a negyedannyi ugyanannyi édesítő nevéhez hűen valóban négyszer édesebb, mint a cukor, ezért negyedrészét kell beletenni az ételekbe az előírt cukormennyiséghez képest. Emiatt nagyon gazdaságos, hiszen 0,5 kg negyedannyi édesítőszer 2 kg cukornak felel meg.

A süteményekhez ugyanúgy használható, mint a hagyományos kristálycukor, de arra figyelni kell, hogy 160 fok feletti sütésnél veszíthet az édes ízéből (ezt mondják a gyártók, de ezt még sosem tapasztaltam, pedig mindent minimum 180 fokon sütök…).

Több gyártó is gyártja ezt a fajta édesítőszert, nagy különbségek nincsenek a termékeik között. Nekem a Dia Wellness negyedannyi (a csomagolásra 1:4 cukorhelyettesítő van írva, de negyedannyi ugyanannyi néven terjedt el) édesítő vált be, évek óta (kb. 5 éve) ezt használom cukor helyett.

Az édesítőszerek adagolásáról itt olvashatsz >>> Cukorhelyettesítők adagolása

Még több hasznos életmódtippet találsz ITT >>> Diéta Tippek

Negyedannyi cukorhelyettesítők
Néhány negyedannyi édesítőszer márka (nem reklám céllal)

Jó sütést! 🙂 

Szaszkó Andi

(A cikkben szereplő információk tájékoztató jellegűek, nem helyettesítik a szakképzett orvosi és dietetikusi tanácsadást!)

Hasznos infók a diétás receptek elkészítéséhez:

Toplistás ötletek fehér liszt helyett

Negyedannyi édesítőmi az, és hogy kell használni?

Cukorhelyettesítők (stevia, eritrit, nyírfacukor) adagolása

12 ok a kókuszzsír használata mellett

Búzasikér használata

Himalája só hatása – miért jobb, mint a hagyományos asztali só?

Print Friendly, PDF & Email
 

Vélemény, hozzászólás?