Mi az a smoothie? Kisokos diétás smoothie, turmix készítéséhez

Mi az a smoothie?

A smoothie a friss vagy fagyasztott gyümölcsökből és/vagy zöldségekből, valamilyen folyadékból (víz, tej, növényi tej..stb.) és jégből készített egészséges turmixok angol elnevezése. Vagyis a smoothie magyarul zöldség- vagy gyümölcsturmixot jelent.

A zöldségturmixok (vagyis zöld turmixok) általában tartalmaznak valamilyen zöld levelet: spenótot, kelkáposztát…stb., a gyümölcsturmixokban pedig előszeretettel párosulnak a kedvenc gyümölcseink banánnal, annak édes íze miatt (más kérdés, hogy a banán szénhidráttartalma és glikémiás indexe miatt – főleg leturmixolva – nem épp vércukorszint barát).

Ezek az egészséges turmixok nagyon divatosak manapság, az egészségtudatosan étkezők étrendjének részévé váltak.

A smoothie készítés nem véletlenül olyan népszerű: pár perc alatt annyi zöldséget és/vagy gyümölcsöt turmixolhatsz le és készíthetsz belőlük egészséges, diétás italokat, amennyit megenni egy étkezés alatt lehetetlen. Így egy pohár smoothie-val egy főétkezésként megevett salátában lévő tápanyagok többszörösét viheted be.

A smoothie-t nemcsak pohárból ihatod, hanem készíthetsz smoothie tálat is, ha a sűrű turmixot egy müzlistálkába kiöntöd, zöldségekkel, diétás gyümölcsökkel, magvakkal kidíszíted és jóízűen bekanalazod!

Mi az a smoothie
Smoothie tál

A smoothie készítéshez csak egy jó turmixgépre vagy egy smoothie készítő gépre van szükséged és persze a fantáziádra, hogy minél többféle zöldségből, gyümölcsből minél ízletesebb és vitamindúsabb turmixokat készíts!

Fogyás smoothieval

A smoothiek általában nem tartalmaznak sem hozzáadott cukrot, sem édesítőszert, így ésszerű keretek között, a felhasznált zöldségek, gyümölcsök szénhidráttartalmától függően beilleszthető az egészséges fogyókúrába és diétás étrendbe akár egy kisétkezésként (diétás tízóraira vagy uzsonnára) is.

Fogyókúra esetén érdemes figyelni arra, hogy miből készítesz smoothie-t.

  • Amit mindenképp ajánlok, az az, hogy használj a smoothie-d ízesítésére friss zöldfűszereket (mentát, bazsalikomot, citromfüvet…stb.), fahéjat, vagy egy kevés mogyoróvajat.
  • Érdemes a smoothie-ba chia magot is keverni, hogy laktatóbb legyen.
  • Ha szeretnéd tovább fokozni a smoothie-d fogyasztó hatását, folyadékként használj lefőzött, kihűtött zöld teát vagy kókuszvizet, ami még jobban felpörgeti az anyagcserédet és a zsírégetést!

Ahogy azt feljebb említettem, a banán használata kevésbé szerencsés a magas szénhidráttartalma és a turmixolás által még magasabb glikémiás indexe miatt (helyette használhatsz avokádót), viszont a diétás gyümölcsökből: almából, körtéből, eperből, málnából, ribizliből, grapefruitból…stb., továbbá zöld levelekből, uborkából, zellerszárból bátran kreálhatsz finomabbnál finomabb diétás turmixokat!

Mi az a smoothie?

+1 Reya Tipp: érdemes mindig pár csepp frissen facsart citromlevet is adni a smoothie-hoz azért, hogy ha nem iszod meg egyből az egészet, ne barnuljon meg!

Most, hogy már tisztában vagy azzal, hogy mi az a smoothie, kattints diétás smoothie receptekért és indulhat a smoothie készítés! >>> Diétás smoothie receptek

Egészségedre!

Szaszkó Reya

Print Friendly, PDF & Email
 

Vélemény, hozzászólás?