Bűntudatmentes cukkinis protein muffin

Protein muffin, avagy diétás muffin liszt helyett fehérjeporral és reszelt cukkinivel.

Mint azt már a korábbi receptjeimből tudhatjátok, a muffinba (vagy más kevert tésztás sütibe) reszelt cukkini diszkréten tovább csökkenti a kész süti zsír és szénhidráttartalmát, miközben abszolút észrevétlen marad.

Tudom, hogy a fehérjeporról sokak fejében a mai napig az a sztereotípia él, hogy “illegális”, hogy “koksz”, hogy “egészségtelen”, hogy “mű”….stb., pedig ha valóban le akarsz fogyni és az álomsúlyt meg akarod tartani, akkor előbb utóbb biztosan Te is a proteinporos doboz után fogsz nyúlni.

Hogy miért van szükséged fehérjepor fogyasztására?

  1. Azért, mert egyrészt nehéz úgy összeállítani egy diétás étrendet, hogy a megfelelő mennyiségű napi fehérje adagod természetes élelmiszerekből biztosítva legyen. (Ha nem viszel be elegendő mennyiségű fehérjét, gyakrabban megéhezel majd és a zsírod helyett az izmaid fognak “elégni”, főleg, ha még edzel is mellette.)
  2. Másrészt minden életmódváltó életében eljön az a pillanat, amikor édességet szeretne enni, de nem szeretne hízni, ilyenkor is nagyon jó megoldás étkezés helyettesítésre egy minőségi, laktató fehérjepor.

Nos, ehhez a lisztmentes fitt muffin recepthez épp egy ilyen teltség érzetet biztosító fehérjét, a kazeint használtam, ugyanez a közismertebb tejsavó fehérjékkel nem lenne elég laktató és nem is hasznosul olyan jól, mint a kazein.

A kazein a gyomrunkban egy gélszerű anyagot képezve, lassan halad végig a bélrendszeren.

Ennek a fehérjének a felszívódása hosszabb időt vesz igénybe (hasonlóan a lassan felszívódó szénhidrátokhoz), ennek köszönhető, hogy a protein muffinkából megeszel tízóraira vagy uzsonnára 1-2 db-ot és többet már nem is kívánsz.

És akkor 2 db esetén még mindig csak 5 g szénhidrátot (2,5 g /db) és 10 g zsírt vittél be, szabad a pálya további alakbarát falatoknak! 🙂

Lisztmentes cukkinis protein muffin

Cukkinis vaníliás protein muffin recept

Hozzávalók a protein muffin tésztájához (muffinforma méretétől függően 12-14 db muffinhoz):

  • 15 dkg lassú felszívódású (kazeines) vaníliás fehérjepor (én madártej ízű PEAK Keep Calm Casein-t használtam)
  • 15 dkg hámozott, reszelt cukkini
  • 0,5 dl (35 g) folyékony kókuszolaj
  • 6 dkg negyedannyi édesítő
  • 4 db M-es (közepes) szobahőmérsékletű tojás
  • fél csomag (6 g) sütőpor

Protein muffin elkészítése:

  1. A tojásokat az édesítővel habosra keverjük.
  2. Folyamatos keverés mellett több részletben hozzácsurgatjuk a kókuszolajat és azzal is habosra verjük.
  3. A tojásos, kókuszolajos édesítős keverékhez hozzáadjuk a meghámozott, nagy lyukú reszelőn lereszelt cukkinit.
  4. Belekeverjük a sütőporral elkevert fehérjeport.
  5. A kész muffin tésztát 12 db muffin formában egyenlően elosztjuk (szilikonos muffin forma a legjobb, de a muffinsütő tepsi is jó, csak vékonyan ki kell olajozni).
  6. 180 fokra előmelegített sütőben 25 percig sütjük.

100 g cukkinis protein muffin átlagos tápértéke (fehérjepor fajtájától függően változhat!)

  •  187 kcal,
  •  5 g szénhidrát,
  •  18 g fehérje,
  •  9,5 g zsír.

1 db cukkinis protein muffin átlagos tápértéke (12 db egyforma súlyú muffin esetén, de a fehérjepor fajtájától függően változhat!):

  •  90 kcal,
  •  2,5 g szénhidrát,
  •  8 g fehérje,
  •  5 g zsír.

Még több proteines receptet találsz ITT >>> Fehérjeporos Receptek

Még több diétás muffin receptet találsz ITT >>> Diétás  Muffin Receptek

Még több zsírszegény cukkinis sütemény receptet találsz ITT >>> Diétás Cukkini Receptek

Jó étvágyat kívánok!

Szaszkó Andi

életmódváltó gasztroblogger

(Szponzorált tartalom: A recept elkészítését a Peak Performance Products Hungary Kft. támogatta.)

Kérdésed van? Vagy csak megmutatnád, hogy Neked hogy sikerült ez a recept?

Csatlakozz Facebook csoportomhoz! >>> Proteines diétás receptek nemcsak testépítőknek

 

Vélemény, hozzászólás?