Mi az a kalóriadeficit és hogyan történik a kiszámítása?

Print Friendly, PDF & Email

Kalóriadeficit : mi az, hogy kell kiszámolni, hogyan kell összeállítani a kalóriadeficites étrendet?

Mit jelent a kalóriadeficit?

Kezdjük a deficit fogalmával.

A deficit hiányt, csökkentett mennyiséget jelent (talán a költségvetési deficit = költségvetési hiány fogalmáról hallottál már, ha más nem, a híradóban 😉 ).

Ha fogyni szeretnél, ugyanúgy deficitre lesz szükséged, de nem pénzügyileg, hanem kalóriákban, szénhidrátban, zsírban…stb.

Ez azt jelenti, hogy ha egy nap alatt kevesebb kalóriát viszel be, mint amit felhasználsz, kalóriadeficitbe kerülsz és fogyni fogsz.

Ez nem az alap kalóriaszükséglet alatti fogyasztást jelenti, hanem ahhoz képest kell viszonyítani a csökkentést, amennyit eddig fogyasztottál el egy nap és hízást eredményezett.

Mondhatjuk, hogy a kalóriadeficit a fogyás titka, de valójában nincs itt semmi titok, egyszerű logika az egész!

Mi az a kalóriadeficit, kalóriadeficit kiszámítása, kalóriadeficit étrend összeállítása

A kalóriadeficit kiszámítása

A kalóriadeficit kiszámolása egy kalóriaszámláló applikációval a legegyszerűbb.

Letöltöd, beregisztrálsz, megadod a jelenlegi magasságod, testsúlyod, életkorodat (meg amit még kér esetleg a program, pl. nemedet), illetve meg kell adni azt a súlyt, amire le szeretnél fogyni, valamint hogy a célsúlyodat mikorra szeretnéd elérni.

A beírt adatok alapján az alkalmazás kiszámolja, hogy a célod eléréséhez naponta hány kalóriát, ezen belül mennyi (hány gramm) zsírt, fehérjét, szénhidrátot vihetsz be egy nap.

Ez a mennyiség mindenképp kevesebb lesz, mint az eddig bevitt kalóriamennyiséged, így kalóriadeficitbe kerülsz és elkezdesz fogyni.

Mindaddig, ameddig el nem éred a beállított célsúlyodat, és betartod a napi kereteidet, deficitben leszel és fogyni fogsz, nem fog beállni stagnálás.

(A kalóriadeficitet elősegítheted a rendszeres, heti 2-3x 1 óra testmozgással is.)

Kalóriadeficites étrend

A kalóriadeficites étrend nem egy konkrét, reggelikből, ebédből, vacsorából és kisétkezésből álló lista, hanem egy kalóriaszámláláson (valamint szénhidrát-, zsír- és fehérje számláláson) alapuló, tudatos táplálkozás, ahol a napi kalória (zsír, szénhidrát) fogyasztásnak alacsonyabbra kell kijönnie, mint a korábbi, helytelen, hízást eredményező táplálkozás esetében.

Tehát a kalóriadeficites étrend összeállításánál törekedni kell az alacsonyabb kalória, zsír- és szénhidráttartalmú élelemiszerek fogyasztására, hogy a napi kereteket mennyiségben is minél több, a testünk számára értékes étellel (jó zsírok, lassú felszívódású szénhidrátok, fehérjék) tölthessük meg.

(Alacsony zsírtartalom = kevesebb kalóriabevitel) >>> Segítség a napi zsírbeviteled betartásához!

Kalóriadeficites étrendbe illeszthető receptjeimet itt találod >>> ZSÍRSZEGÉNY ÉTELEK

Mivel 2022-ben 7 hónap alatt 11 kg-ot fogytam kalóriaszámlálás és rendszeres edzések segítségével és az elért súlyt 6 hónap elteltével is tartom, ezt a cikket az az alatt szerzett tapasztalataim alapján írtam meg. 

Szaszkó Andi gasztroblogger Salátagyár Diétás Receptek
2022. július – 81 kg-ról 70 kg kalóriaszámlálással

Szaszkó Andi

életmódváltó, gasztroblogger

 

Vélemény, hozzászólás?