A legfinomabb szénhidrátcsökkentett szilvás gombóc (krumplis)

Szénhidrátcsökkentett szilvás gombóc , ami az áttört krumpli miatt csak részben diétás, de egyben ez a receptem az, ami a legjobban is hasonlít a hagyományos, nagymama-féle szilvás gombóc ízére, állagára.

Valójában egy kompromisszumos megoldásról van szó, hiszen azt már tudjuk, hogy a krumpli mértékletes fogyasztása beilleszthető az életmódváltásba, de nem mindegy, hogy milyen formában fogyasztjuk.

Minél jobban aprítva, pürésítve van, annál gyorsabb a szénhidráttartalmának felszívódása, és így már nem feltétlenül tekinthető diétásnak.

Emiatt a vércukorszint problémákkal küzdőknek nem feltétlenül ajánlott (nekik a krumpli nélküli szilvásgombóc receptemet ajánlom), azonban ha nincs ilyen gondod, akkor az életmódváltásba mértékkel fogyasztva be lehet illeszteni, természetesen a szénhidráttartalmát bekalkulálva a napi keretbe (edzés napokon előnyösebb fogyasztani 😉 ).

A gyorsan felszívódó szénhidráttartalmat némileg lassítja, hogy a fehér liszthez képest magasabb rost- és fehérjetartalmú szénhidrátcsökkentett lisztet és panírmorzsát használtam a gombócok elkészítéséhez.

Az életmódváltás szempontjából az sem egy utolsó kérdés, hogy ennek a cukormentes, diétás szilvás gombócnak nemcsak a szénhidráttartalma alacsonyabb, hanem a tésztája zsír nélkül készül (a panír is csak minimális zsiradékot tartalmaz), ami szintén nagyon fontos, ha egészséges, hosszú távú fogyásban, egészséges életmódváltásban gondolkodsz.

A legfinomabb cukormentes, szénhidrátcsökkentett szilvás gombóc készítése Dia Wellness lisztből

Szénhidrátcsökkentett szilvás gombóc recept

Hozzávalók (kb. 16 db-hoz)

Az általam a recepthez használt Dia-Wellness szénhidrátcsökkentett alapanyagok beszerezhetők ITT >>> DIA WELLNESS TERMÉKEK RENDELÉSE

Szénhidrátcsökkentett szilvás gombóc készítése:

  1. A főtt krumplit áttörjük, megvárjuk, míg kihűl, majd összegyúrjuk a liszttel és a tojással.
  2. Lisztezett nyújtódeszkán kb. 2 cm vékonyra kinyújtjuk.
  3. Késsel felszeleteljük kb. 16 db egyforma négyzetre.
  4. Minden négyzet közepére teszünk egy fél , fahéjas édesítőbe forgatott szilvát, majd a sarkait összecsípjük és gombóccá formázzuk.
  5. Forrásban lévő vízben kifőzzük (akkor jó, ha feljött a gombóc a víz tetejére + kb 2-3 perc főzés).
  6. Ha kifőtt, a kókuszolajon aranysárgára pirított panírmorzsába forgatjuk.

1 db diétás szilvás gombóc súlya kb. 10 dkg, átlagos tápérteke:

  • 128 kcal
  • 6 g fehérje
  • 21 g szénhidrát
  • 2 g zsír.

Jó étvágyat kívánok!

Szaszkó Andi 

életmódváltó gasztroblogger

 

Vélemény, hozzászólás?